elenco alcuni dei principali mod: pop demand mod https://forum.paradoxplaza.com/foru...-0-1-beta-for-heart-of-darkness-3-0-4.907494/ il più famoso dei mod, nella versione nel collegamento è stato reso compatibile (in versione beta) con la più recente patch 3.04 per l'espansione heart of darkness (e sempre per tale versione sono i successivi mod in questo post) divide by zero https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/divide-by-zero-a-pdm-modmod.650849/ è una modifica del precedente, apporta varie migliorie a detta dell'autore, le modifiche principali: - More techs and inventions, inlcuding tier VII technologies and inventions for 1920 - Timeline goes to 1951 (you can play longer, although the V2 mechanics certainly break down past 1919, so I have limited changes to an extended end date + an extra tech tier with new inventions) - Tech Synergies (get extra bonus when you have all techs of the same tier, makes weak techs a lot more desireable) - AI help (better and smarter POP promotion, more logical tech choises and some extra tax efficiency to make AI a bit better at playing the game without giving unfair advantages) - Lots of new events (mostly focused on internal politics, like party scandals and great ideology leaders) - Overhauled LIT/CON/PLU system (you can actually play a repressive dictatorship for quite some time without constant revolts - if you invest enough into supressing your pops AND making them happy) - Quality of Life decisons (build lvl 1 forts everywhere, build level 1 ports everywhere, toggle decision display, disable spammy RGO change/improvement events, switch from regional to global election events) - Event changes: Reduced the number of spammy events (e.g. "Moral Crusaders" - now a country event that triggers less often but has more impact), balanced event options for less "no brainer" choises - Rebel Scaling (rebels will unlock Army techs as the game progresses to make them less of a pushover) - New NF to use (improve pop growth, boost literacy, promote order, promote progress, etc.) - Social Liberal parties for all nations - New westernization system (more reforms and better balance, unlocked techs and changed unciv events) - Updated migration systems (USA doesn't get 99% by default, more chance for minors to snatch some, more impact of POP culture, slightly higher internal and colonial migration) - Balance: Hard to tell exactly about what all was done (I have probably forgotten a good amount myself), but it more or less extends to everything. Pop promotion, rebel groups, reforms, pop ideologies, techs, inventions, units, events, decisions, modifiers, migration, factories, good consumption, define values, prestige income, CBs, war exhaustion... alcune modifiche sono ben condivisibili (a volte era insostenibile lo spam di eventi nel pop demand mod normale, qui è stato adeguatamente ridotto), altre forse meno The Concert of Europe: Il Gloria https://forum.paradoxplaza.com/foru...e-concert-of-europe-il-gloria.960274/page-159 riguardo il modding pesante improntato al realismo questo mod dovrebbe offire l'esperienza definitiva, è basato sul precedente divide by zero (a sua volta basato sul classico pop demand mod come sopra scritto) e tra varie modifiche a esso unisce vari interessanti altri mod; inoltre allunga le partite ponendo la data di partenza al 1821. ma nel poco che lo ho giocato mi è sembrato non essere sufficientemente ottimizzato, tuttavia non ci ho giocato a sufficienza per poter dare un giudizio. e se invece moddare così pesantemente il gioco portasse inevitabilmente a stranezze (la prima che mi viene in mente: con relativa facilità e a livello difficile col divide by zero a fine '800 con la francia ho quasi raggiunto il 100% di alfabetizzazione...) e crash? se la pensate così ecco il: Minimalism Mod https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/minimalism-mod.959723/ un mod che apporta miglioramenti al gioco senza stravolgerlo (quindi non è basato sul pop demand mod) caratteristiche principali: The Chinese Warlords Era Reintroduction of the Congo events from vanilla The Great Game The Opium War & Treaty Ports Danish-Schleswig Crisis Colonisation events Californian & Deseret independence Irish independence Dominion formation (and possible independence) Sick Man of the world event Anglo-Sikh War Great Eastern Crisis Expanded & revised Italian Irredentism Empire Dismantling following a Great War Expanded & refined American Civil War events Indian independence movement Expanded South American politics Unique Indochina events Brand new dominion flags Expanded outcomes to the Texas Revolution and the Mexican-American War Chinese imperial reformation Expanded Arabian pan-national unification Refined POP migration, promotion and demotion modifiers Refined POP income/economy modifiers And many more changes for added flavor of gameplay…
a parte il pony demand mod .... io mi sono trovato bene solo con il Pop, ocn gli altri abbiamo avuto problemi in multyplayer
Fondamentalmente anch'io: ho studiato Jazz e posso suonarci e comporci, ma preferisco il Pop perché è più immediato